Doorgaan naar hoofdcontent

Het is voorbij. All Kinds of Things Conceptstore stopt!


for English below

Het is voorbij, All Kinds of Things Conceptstore houdt ermee op.
Jammer, maar het gaat niet meer. Al 6 jaar zit de daling erin en ben ik min of meer aan het hobbyen. Dat betekent weinig tot geen salaris, maar wel veel werken. Dat hindert me niet eens zo erg, want waar mijn passie ligt, daar doe ik veel voor. Maar de daling zet alleen maar door en het is nu zo erg, dat er geld bij moet. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
De verandering van De Kinderkleding Winkel 2 jaar geleden in All Kinds of Things heeft al met al niet geleid tot de verbetering die ik had gehoopt. Het idee was om allerlei andere markten aan te boren. Zo was ik begonnen met een aanbod in volwassen cadeau-artikelen, kon je een lekkere cappuccino boven drinken, hadden we een constante sale-etage en wilden we workshops geven aan grotere kinderen en ook aan volwassenen. Verder hoopte ik dat de verbouwing en de andere manier van presenteren alsmede een groter aanbod van speelgoed zou zorgen voor de groei, die we zo hard nodig hadden.
Maar het is gewoon niet gelukt en dat is jammer. Waarom is het niet gelukt?
Het blijkt, dat mensen lang nodig hebben om een verandering van concept te onthouden. Dat duurt 3 tot 5 jaar. Dat er nog steeds klanten binnen komen voor bijv. Claesens ondergoed, dat al 5 jaar uit ons assortiment is, is daar een voorbeeld van. En ook een opmerking als "he, hebben jullie verbouwd?", terwijl we zeker weten, dat de betreffende klant de verbouwing allang gezien heeft. Dit gebeurde regelmatig.

De cadeaus voor volwassenen werden niet ontdekt, de cappuccino ook niet (en we hebben natuurlijk in de straat hele lekkere coffee-concepten, dus daar had het ook mee te maken), de sale boven moeten we ook nog steeds vertellen ("o, ik wist helemaal niet dat jullie ook een boven hadden") en de workshops kostten alleen maar geld. En juist in deze 4 activiteiten had ik zo'n zin toen ik besloot om te veranderen.
Maar de grootste oorzaak van de al jarenlang voortdurende daling is natuurlijk het internet. Als de meeste aankopen kinderkleding online gebeuren, dan blijven er kruimels over en daar kan een stenen kinderkledingwinkel niet van leven. De enige klanten die we nog regelmatig zien zijn de opa's en oma's. En ook baby- en speelgoedcadeautjes vinden mensen nog leuk om in een winkel te kopen. Daar zal ook het element tijd een rol in spelen: vaak bedenken mensen pas kort van tevoren om op kraamvisite te gaan of is de uitnodiging voor het kinderfeestje pas ontdekt.
Dat de meeste aankopen online gebeuren kan ik trouwens helemaal begrijpen. De keuze is letterlijk reuze en de prijs is ook meestal in orde. Gratis bezorgen en retourneren, op een tijdstip dat het jou uitkomt, zonder dat je die lastige kinderen bij je hebt, die altijd alleen maar willen, wat jij niet wilt en de winkel op stelten zetten. Wordt daar maar eens niet gestrest van. Echt, ik snap het.
  Vaak hoor ik, als ik vertel dat het zo slecht gaat, "maar jullie hebben toch ook een webshop?". Klopt, die hebben we. Maar die wordt niet gevonden tussen alle grote giganten en webshops die een marketingbudget hebben en mensen in dienst hebben om te zorgen dat de webshop goed gevonden wordt. Een kleine winkel met weinig personeel moet het niet hebben van zijn webshop, maar van zijn bereikbaarheid, service, persoonlijke aandacht, gezelligheid en zijn wat eigenwijze aanbod. Die webshop dient alleen als een verlengde etalage voor klanten, die de winkel of al kennen of opeens ontdekken.
Enfin, na 32 jaar is het voorbij, het is niet anders. De winkelstraat verandert. Vrijkomende plekken worden opgevuld met horeca, want een horeca-ervaring, dat lukt niet online. Maar zou het niet mooi zijn, als we met zijn allen ervoor zouden zorgen, dat er wel een balans blijft tussen leuke gezellige persoonlijke kleine winkels, ketens en horeca?
Winkel in je eigen buurt (shop local), geen nieuwe kreet, maar ik pleit ervoor. Liever Offline dan Online.
Want het zou toch heel erg jammer zijn, als al die leuke gezellige persoonlijke kleine winkels het niet meer kunnen bolwerken? Die hebben meer nodig dan alleen maar de kruimels. Voor onze winkel is het te laat, maar laten we ervoor zorgen dat zulke winkels er blijven. Dan kunnen onze kinderen en kleinkinderen daar ook plezier van blijven hebben. 

English

It's over. All Kinds of Things Conceptstore stops.

Too bad, but it doesn't work anymore. For over 6 years I have been hobbying more or less. Which means hardly no salary, but still working a lot. I didn't mind that much, because the store was my passion, so that made it worthwhile. But the way down just keeps on going, and right now, the costs are higher than the income and of course that should be the other way around.

Changing De Kinderkleding Winkel into All Kinds of Things Conceptstore didn't bring what I hoped for. The idea was to explore different markets, such as presents for adults, coffee and tea, an all year round sale floor and we wanted to give workshops for bigger children and adults. Furthermore I hoped that the improvement of the store and the different ways of displaying would bring the growth we needed so bad.

But it just didn't work. Why did it not work?

It seems people need a long time to register a change of concept. That takes 3 to 5 years. For example people still come in for Claesens underwear. Last time we offered this was 5 years ago. And a remark like “hey, you changed your shop” we heard regularly while we knew for certain that that person already had been in the new shop.

The presents for adults weren't discovered, and neither was the coffee and tea (and of course we have several good coffeeshops in the street, so that's also part of the reason), the sale upstairs we still have to tell people (hey, I didn't know you had an upstairs) and the workshops only costed money. And I particularly was looking forward to these 4 activities.

But the major cause for the increasing downfall is of course the internet. When most of the purchases are being done on the internet, that leaves us, the physical stores, only the crumbs. And that's not enough. The only customers we see on a regular basis are the grandparents. And people still like to buy their baby- and childrensgifts in a physical store. Probably the element of time plays a role in that purchase.

By the way I do understand that people are buying on the internet.
You can find everything you want for a reasonable price. Buying whenever you want, returning free of costs and without the trouble children always make when they are in a store. They always want something the parents don't want and vice versa!
Really I understand.

Often I hear, when I tell someone that business is running slow, “but you have a webshop, don't you”. That's right, we have. But our webshop is almost invisible between all those big companies with large marketing budgets and educated staff that knows how to get higher in Google. A small store like ours with a small crew only has a webshop as an extended window. Our assets are friendly staffmembers, our accessibility and our personal attention, as well as our somewhat different choice of clothes.

Anyhow, after 32 years it is over, it is what it is. Shopping streets are changing. Vacant spots are being filled up by coffeeshops and restaurants. They are doing fine, because you cannot drink coffee on the internet.
But wouldn't it be better if we were to keep the balance between caf├ęs, chainstores and small personal shops?

Shop local, a message that's not new. Rather Offline than Online.

Wouldn't it be a shame if we were to loose all those nice varieties of small friendly shops? These shops need more than just crumbs.

For our store it's too late, but let's try to prefend other small shops from falling over. In the end our children and our grandchildren will thank us for it. 

Reacties

  1. Jammer! Wij hebben altijd met veel plezier bij jullie gewinkeld maar helaas niet voldoende :-). Wonen inmiddels weer in Afrika dus kunnen niet meedoen met de uitverkoop. Sterkte in deze toch wat lastige tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi "unknown", ik weet je naam niet, maar dat doet er eigenlijk niet toe. Fijn te horen, dat jullie ons plezierig vonden en dank voor het meeleven. Ik heb er vrede mee, dus ik kijk ook terug op een hele mooie tijd en ik ben dankbaar dat ik nu uit allerlei hoeken en gaten (zelfs dus Afrika), dat we gemist zullen worden. Groeten, Jeannet

      Verwijderen
  2. Wat jammer! We komen al sinds de geboorte van Laure, al weer 13 jaar geleden bij je in de winkel.
    Veel dank voor de fijne tijd en succes en alle voorspoed voor de toekomst!
    Groeten, Marietta, Laure, Nout en Miel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik weet wie jullie zijn, ik zie je voor me. Leuk dat je reageert. En dank voor je medeleven en wensen. Ik heb nog geen idee, wat ik ga doen, maar het komt vast goed. Dank ook voor je klandizie, groeten, Jeannet

      Verwijderen
  3. In 1986 zijn Jeannet en ik gestart met De Kinderkleding Winkel in de Valeriusstraat en later verhuisd naar de Beethovenstraat.
    Na 20 mooie jaren is onze samenwerking gestopt en ben ik iets heel anders gaan doen.
    Ik heb bewondering voor Jeannet hoe ze de jaren daarna heel hard heeft gewerkt om de winkel steeds maar weer te vernieuwen. Petje af.
    Veel sterkte in de komende periode, en bedenk dat er een gezegde is dat luidt:
    "Als er een deur dicht gaat, gaat er ergens anders een raam open".
    Zo is het maar net. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Ine, dank voor je mooie woorden.En het komt goed, net zoals het met jou goed is gekomen. Kus, Jeannet

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waarom wij nauwelijks voorjaarsjassen verkopen.

Als de winterkou verdwijnt en het wordt warmer, dan is er behoefte aan voorjaarsjassen. Dus in de winkel horen we op dit moment vaak: "ik zoek een voorjaarsjas voor een kind met maat huppelepup".

Wij zijn een kleine winkel, ook al hebben we veel spullen. Maar er is een limiet aan wat we kunnen ophangen. En dat is dan ook precies de reden waarom wij nauwelijks voorjaarsjassen verkopen: we hebben er simpelweg de ruimte niet voor.
Jarenlang hebben we het geprobeerd, maar het is niet te doen, sorry.

Dus ons advies is, ga naar een warenhuis, want daar hebben ze wel de ruimte voor voorjaarsjassen. En ook meestal een goede prijs.

En om nog even op maat huppelepup terug te komen, als je daar maat 110 - 152 voor een meisje invult, dan hebben we 2 prachtexemplaren, dat kon nog net qua ruimte.  KLIK HIER
voor de webshop voor deze 2 jasjes





Hydrofiele doeken, wat doe je ermee?

Als je al eventjes uit de baby-leeftijd bent, qua moeder (zoals ik), dan weet je opeens dingen niet meer. Bijvoorbeeld het gebruik van Hydrofiele Doeken, iets wat in mijn tijd nog niet bestond.
Ik heb het dus even opgezocht, want dat is natuurlijk het handige van internet, informatie is overal.
En ik vond 15 toepassingen van de Hydrofiele Doek. Jemig! Wat een fantastische uitvinding! De Hydrofiele Doek hoort echt bij de baby-uitzet, je kunt eenvoudigweg niet zonder.

Hier 15 manieren om een hydrofiele doek te gebruiken:


Poetsen
Even snel het mondje afvegen, een druppel melk van de bank verwijderen of de vloer redden van een omgevallen beker. Zorg ervoor dat je altijd een hydrofiele doek in de buurt hebt want ze nemen snel water op en zijn dus ideale poetsdoeken! Afdrogen na het bad
In tegenstelling tot een handdoek is een hydrofiele doek super zacht en kun je het tere babyhuidje er fijn mee afdrogen na het badje. Doordat de doeken zo dun zijn droog je ook gemakkelijk de oortjes, ving…